Po šiek tiek ilgiau nei mėnesį trukusios suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) laivo-saugyklos nuodugnios techninės patikros ir priežiūros darbų Klaipėdos SGD terminalas dirba intensyviausiu nuo metų pradžios pajėgumu. Rinkos dalyvių susidomėjimą terminalo paslaugomis skatina pasaulinėse SGD rinkose susidariusios palankios gamtinių dujų kainos.
Vakarų Europos gamtinių dujų biržos indeksas TTF nuo praėjusių metų spalio mėnesio nukrito beveik per pusę – kainos sumažėjo 12 Eur/MWh ir balandžio mėn. siekia 15,77 Eur/MWh. Ateities sandorių rinkoje vasaros ir rudens kainos yra dar žemesnės – apie 14 Eur/MWh, kas yra 36% mažiau nei per atitinkamą 2018 m. periodą.
Konkurencinga iš tarptautinių SGD rinkų patiekiamų dujų kaina lemia, kad beveik visi Vakarų Europos SGD terminalai šiemet dirba intensyviau nei pernai. Pirmą ketvirtį jie iš viso pateikė apie 24 mlrd. kub. m gamtinių dujų, kas yra 2,3 karto daugiau nei per tą patį laikotarpį praėjusiais metais. Į rinką pateikiamos išdujintos SGD nukonkuruoja vietinę gamybą bei tolimais magistraliniais vamzdynais importuojamas dujas, todėl gamtinių dujų kainos didmeninėse rinkose krenta itin stipriai ir prie daugelio šaltinių priėjimą turintys importuotojai naudojasi susidariusiomis galimybėmis.
Europinės tendencijos atsispindi ir Klaipėdos SGD terminalo veikloje. Tiesa, nuo vasario iki kovo pabaigos terminale buvo vykdomi iš anksto suplanuoti laivo techninės patikros ir priežiūros darbai. Kas penkis metus patikrinti SGD laivo-saugyklos su išdujinimo įrenginiu (angl. FSRU) korpusą, įrangą bei talpas privaloma pagal laivui suteiktos DNV GL klasės bei registracijos šalies reikalavimus. Tokios apimties „Independence“ techninės priežiūros darbai buvo atlikti pirmąsyk, užtikrinant, kad laivo apžiūra vyktų Klaipėdoje ir taip sutrumpinant jos laiką. Techninės apžiūros metu nenustatyta jokių rimtų defektų, o patikra atlikta nenukrypstant nuo iš anksto numatyto darbų plano.
„Po planuotos ilgalaikės patikros kovo pabaigoje atnaujinęs veiklą Klaipėdos terminalas dirba dideliu pajėgumu. Visi terminalo naudotojai padidino užsakomų pajėgumų kiekius. Vien balandžio-gegužės mėnesiais iš viso numatyta priimti aštuonis SGD krovinius, pristatomus įprastais bei mažos apimties dujovežiais“, – sako Mindaugas Jusius, SGD ir naftos terminalų operatorės KN („Klaipėdos nafta“) generalinis direktorius.
Artimiausiomis dienomis į Klaipėdos uostą atplauksiantis mažos apimties SGD dujovežis „Coral Anthelia“ žymi ir naują terminalo veiklos istorijos puslapį. Iki šiol mažos apimties SGD perkrovos operacijos būdavo orientuotos į eksportą: SGD iš terminalo būdavo perkraunamos į mažos apimties SGD dujovežius, kurie dujas išplukdydavo į Švedijos, Suomijos ir Norvegijos mažos apimties SGD importo terminalus. Šįkart SGD perkrova bus vykdoma iš mažos apimties SGD dujovežio į laivą-saugyklą „Independence“.
Balandį terminalas priims vieną didelės apimties bei tris mažos apimties SGD dujovežius, kurie iš viso į terminalą atgabens 158 tūkst. kub. m SGD. Gegužės-birželio mėn. laukiama dar keturių mažos apimties SGD dujovežių, kurių kiekvienas atplukdys po 10 tūkst. kub. m SGD ir dviejų didžiųjų SGD dujovežių, atgabenančių po 138 tūkst. kub. m. dujų. Mažieji SGD dujovežiai priimami į tarpus tarp didžiųjų SGD konvencinių krovinių.
„Kartu su SGD laivo-saugyklos „Independence“ savininke „Hoegh LNG“ teikdami aukščiausius saugumo standartus atitinkančias gamtinių dujų išdujinimo ir perkrovimo paslaugas pasitelkiame inovacijas, kurios leidžia mūsų klientams naudotis įvairiausiomis rinkoje atsirandančiomis galimybėmis. Mes ne tik perkrauname SGD į mažos apimties dujovežius, bet ir, susidarius palankiai situacijai, priimame mažesniais dujovežiais atgabentas dujas į Klaipėdos terminalą“, – pasakoja p. Jusius.
Anot jo, konkurencinis spaudimas, kurį suteikia visame pasaulyje prekiaujamos SGD yra ypač svarbus mūsų regiono galutiniams dujų vartotojams: „Matome, kad bręstant rinkoms tiekėjai naudojasi visomis galimybėmis patiekti dujas kuo pigiau, o mes, kaip infrastruktūros operatoriai, dedame visas pastangas teikti kokybiškas paslaugas palankiomis sąlygomis bei lanksčiai reaguoti į klientų poreikius, tiek adaptuojant grafikus, tiek surandant reikiamus technologinius sprendimus.“
Ateinančio sezono vasaros ir žiemos kainų skirtumas ateities sandorių rinkose yra daugiau nei 5 Eur/MWh, tai pagrįstai leidžia tikėtis didėjančių dujų srautų SGD terminale Klaipėdoje ir ateityje.
Lygiai prieš 11 metų, 2014-ųjų spalio 27 d., Klaipėdos uostą pasiekė suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) laivas-saugykla „Independence“. Lietuvos išsivadavimas iš monopolininko gniaužtų tapo ne tik įkvėpimu Baltijos regionui, bet ir užtikrino energetinį saugumą bei vartotojams teisę dujas įsigyti rinkos kaina. Sukakties proga Klaipėdos SGD terminalo operatorė ir laivo-saugyklos „Independence” savininkė...
Tarptautinei energijos terminalų operatorei AB „KN Energies“ vykdant elektros linijos jungties su Klaipėdos SGD terminalu projektą, startavo pirmieji darbai – projektą įgyvendinanti įmonė AB „Kauno tiltai“ pradėjo kryptinio valdomo gręžimo būdu įrengto vamzdžio (HDD) valymo bei kitus pasiruošiamuosius povandeninės elektros linijos tiesimo darbus. Iš atsinaujinančių energijos šaltinių elektrą Klaipėdos SGD...
Tarptautinė energijos terminalų operatorė AB „KN Energies“ pasirašė paramos sutartis su trimis Klaipėdos aukštosiomis mokyklomis. Inžinerijos studijų kryptis pasirinkusiems studentams 2025–2026 mokslo metais bus suteikiamos 300 eurų dydžio mėnesinės stipendijos, kurios bus mokamos 10 mėnesių. Iš viso šioms stipendijoms skirta beveik 50 tūkst. eurų. „KN Energies“ paramą stipendijoms antrus metus...