Prasidės KN Klaipėdos naftos terminalo krantinių rekonstrukcija

2019-08-08 Bendrovės naujienos

KN, naftos ir suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalų operatorė, kartu su VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD), pasirašė trišalę sutartį dėl KN valdomos krantinės Nr. 1 rekonstrukcijos darbų su viešojo konkurso laimėtojais. 22,5 mln. eurų vertės (be PVM) viešąjį konkursą laimėjo jungtinės veiklos partneriai UAB „Tilsta“ ir UAB „Fegda“. Planuojama, kad per beveik du metus partneriai atliks statybos rangos bei akvatorijos gilinimo darbus.
 
Šią savaitę pasirašytos trišalės statybos rangos sutarties pagrindu laivų krovai planuojama pritaikyti krantinės Nr. 1 šiuo metu nenaudojamą 235 metrų ilgio ruožą laivų krovai bei šalia esantį laivybos kanalą išgilinti iki 17 metrų gylio. Baigus planuojamus tris rekonstrukcijos etapus KN vienu metu Klaipėdos naftos terminale galės priimti ir krauti 3 tanklaivius – iki šiol būdavo galimybė priimti tik du tanklaivius.

„Rinka jau kurį laiką diktavo šių pokyčių būtinybę – auga krovinių kiekis, atsiranda naujos jų rūšis, keičiasi klientų lūkesčiai. Šiuo metu bandomuoju režimu veikiantis naujasis KN šviesiųjų naftos produktų talpyklų parkas šį poreikį įrodo – jau dabar krauname didesnę įvairovę produktų, išbandome įvairesnes krovos schemas. Tai diktuoja esamos infrastruktūros plėtros bei pritaikymo poreikį, į kurį atsižvelgus ne tik įgysime konkurencinį pranašumą prieš kitus regiono terminalus, tačiau ir gebėsime išlaikyti esamus ir pritraukti naujus klientus. Krantinių rekonstrukcijos projektas pridėtinę naudą kurs ne tik KN, tačiau ir visai logistikos grandinei, kurią sudaro Klaipėdos uostas, geležinkelis, laivybos bendrovės ir Lietuvos bei tarptautiniai verslo partneriai“, – sakė Darius Šilenskis, KN Naftos verslo direktorius, laikinai einantis generalinio direktoriaus pareigas.

Pagal pasirašyta trišalę sutartį KN įsipareigoja investuoti į planuojamų atlikti darbų suprastruktūros įrengimą, o Uosto direkcija  – į krantinės infrastruktūrą.

„Tai itin reikšmingi darbai, kurie dar labiau padidins Klaipėdos uosto konkurencingumą. Rekonstravus krantines, užtikrinus maksimalų 17 metrų gylį prie jų, KN galės priimti daugiau  ir didesnių laivų.  Krantinių rekonstrukciją planuojama atlikti keliais etapais, darbus vykdant taip, kad nebūtų trikdoma  krova. Pirmajame etape Uosto direkcija investuos 22,52 mln. eurų. Tolygiai su šiuo projektu, Uosto direkcija įgyvendina ir kitus viešosios infrastruktūros pagerinimo projektus, tokius kaip molų rekonstrukcija, kanalo gilinimas. Visa tai sudarys dar geresnes sąlygas KN priimti pačius didžiausius tanklaivius, galinčius įplaukti į Baltijos jūrą“, – sakė Vidmantas Paukštė, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Infrastruktūros direktorius, laikinai einantis generalinio direktoriaus pareigas. 

Pabaigus pirmąjį etapą planuojami dar du krantinių rekonstrukcijos etapai, kurių kiekvieno numatoma trukmė – apie 2 metus. II ir III etapų metu numatoma rekonstruoti šiuo metu naudojamą krantinių infrastruktūrą įrengiant Bolverko (inkaruotas fasadines spraustasienes) tipo krantinių konstrukcijas. Lygiagrečiai numatomi bangolaužių (uosto vartų) rekonstrukcijos ir laivybos kanalo iki 17 metrų išgilinimo darbai. Įgyvendinus projektą KN galės priimti pakrauti iki 17 m grimzlę turinčius laivus bei padidinti krovos apimtį. 

Naujam infrastruktūros projektui bus taikomi aukščiausi saugumo ir aplinkosaugos reikalavimai bei pritaikomos progresyvios technologijos, kurių dėka procesai bus atliekami dar efektyviau ir operatyviau, o rekonstrukcijos darbų metu netrikdomas laivų krovos procesas.

„KN valdomų krantinių rekonstrukcijos darbai planuojami atidžiai koordinuojant visą procesą su KVJUD ir kitomis šalimis – siekiame, kad dėl atliekamų darbų nebūtų jokio poveikio mūsų teikiamoms paslaugoms klientams ir viso projekto metu užtikrintume galimybes priimti tanklaivius dvejose krantinėse“, – pabrėžia D. Šilenskis. 

KN priskirta I-ojo etapo darbų dalies kaina siekia kiek daugiau nei 1,7 mln. eurų. Planuojama, kad I-ojo etapo rekonstrukcijos darbai prasidės per mėnesį.         

 

Panašios naujienos

Klaipėdos SGD terminalai Bendrovės naujienos 2025-10-27

„Independence“ švenčia 11-ąjį gimtadienį, jo proga – 11 faktų apie SGD terminalą

Lygiai prieš 11 metų, 2014-ųjų spalio 27 d., Klaipėdos uostą pasiekė suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) laivas-saugykla „Independence“. Lietuvos išsivadavimas iš monopolininko gniaužtų tapo ne tik įkvėpimu Baltijos regionui, bet ir užtikrino energetinį saugumą bei vartotojams teisę dujas įsigyti rinkos kaina. Sukakties proga Klaipėdos SGD terminalo operatorė ir laivo-saugyklos „Independence” savininkė...

Klaipėdos SGD terminalai Bendrovės naujienos 2025-10-24

Klaipėdos SGD terminalo elektrifikacijos projekte svarbus žingsnis – pradėti pirmieji darbai

Tarptautinei energijos terminalų operatorei AB „KN Energies“ vykdant elektros linijos jungties su Klaipėdos SGD terminalu projektą, startavo pirmieji darbai – projektą įgyvendinanti įmonė AB „Kauno tiltai“ pradėjo kryptinio valdomo gręžimo būdu įrengto vamzdžio (HDD) valymo bei kitus pasiruošiamuosius povandeninės elektros linijos tiesimo darbus. Iš atsinaujinančių energijos šaltinių elektrą Klaipėdos SGD...

Bendrovės naujienos 2025-10-21

„KN Energies“ pasirašė paramos sutartis su trimis Klaipėdos aukštosiomis mokyklomis

Tarptautinė energijos terminalų operatorė AB „KN Energies“ pasirašė paramos sutartis su trimis Klaipėdos aukštosiomis mokyklomis. Inžinerijos studijų kryptis pasirinkusiems studentams 2025–2026 mokslo metais bus suteikiamos 300 eurų dydžio mėnesinės stipendijos, kurios bus mokamos 10 mėnesių. Iš viso šioms stipendijoms skirta beveik 50 tūkst. eurų. „KN Energies“ paramą stipendijoms antrus metus...

Visos naujienos Visos naujienos
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.